За чиї гроші проводиться перевірка лічильників

Касаційний цивільний суд Верховного Суду, розглянувши справу №235/499/17, постановив: постачальники послуг зобов’язані проводити перевірку лічильників за свій рахунок, оскільки кошти на перевірку вже закладені в діючому тарифі. Це означає, що всі споживачі мають право вимагати проведення перевірки лічильників за рахунок постачальників послуг.

Підприємства-постачальники часто не поспішають витрачати кошти на перевірки. У деяких випадках, у договорах на постачання комунальних послуг, передбачено положення про обов’язок споживачів проводити такі перевірки за свій рахунок, що, за словами юриста Артема Кірюшина, є незаконним.

Згідно з положеннями статті 17 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, періодична перевірка, обслуговування та ремонт (включаючи демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, які є власністю фізичних осіб і використовуються для розрахунків за спожиту електричну та теплову енергію, газ і воду, мають здійснюватися за рахунок суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги. Періодична перевірка має проводитися за рахунок тарифів на відповідні послуги.

Якщо термін періодичної перевірки настає, споживач має право письмово попередити підприємство-постачальник послуг, щоб воно провело перевірку. Змушування споживача самостійно проводити і оплачувати перевірку лічильника є незаконним, що підтверджено рішенням Касаційного цивільного суду Верховного Суду.

Юрист Артем Кірюшин пояснює суть справи: спір між споживачем і підприємством-водопостачальником виник через питання, хто повинен платити за перевірку лічильника. Споживач обладнав квартиру лічильником води за свій рахунок і повідомив про це підприємство, яке погодилося з установленням, прийняло лічильник в експлуатацію і опломбувало його, визначивши термін перевірки. Після наступної планової перевірки постачальник послуг почав нараховувати оплату без урахування показників лічильника, лише за нормами споживання, стверджуючи, що споживач порушив термін проведення державної перевірки.

Споживач двічі звертався до постачальника з проханням провести перевірку, але його заяви були проігноровані, і облік води продовжував вестися за нормами, а не за показаннями лічильника. Це стало підставою для звернення до суду. Суди першої та апеляційної інстанцій підтримали споживача, і справа дійшла до Касаційного цивільного суду, який підтвердив, що підприємства-постачальники послуг з водопостачання повинні забезпечити виконання робіт по періодичній перевірці, обслуговуванню та ремонту квартирних засобів обліку води за рахунок включення цих робіт у тариф.

За словами Артема Кірюшина, це рішення означає, що всі споживачі мають право вимагати проведення перевірки лічильників за рахунок постачальників послуг.

Нові Старіші