Як отримати виписку про земельну ділянку із Держземкадастру

"Найчастіше, потреба отримати виписку з Державного земельного кадастру виникає у громадян або юридичних осіб, коли вони планують продати, подарувати, або іншим чином розпорядитися земельною ділянкою.

Згідно зі статтею 1 Закону ‘Про Державний земельний кадастр’, Державний земельний кадастр є єдиною державною геоінформаційною системою, яка містить відомості про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у використанні, а також дані про кількісну та якісну характеристику земель, їх оцінку, та про розподіл земель між власниками та користувачами. Ведення Державного земельного кадастру покладено на Держгеокадастр та його територіальні органи.

Інформація про земельну ділянку є відкритою та загальнодоступною, за винятком випадків, передбачених законом, і надається у формі витягів з Державного земельного кадастру.

Витяг з кадастру — це офіційний документ, який містить інформацію про земельну ділянку та підтверджує реєстрацію даних про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі. Цей документ є необхідним для здійснення правочинів із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, міна, оренда, передача у спадок тощо) та потрібен при реєстрації земельної ділянки в кадастрі та присвоєнні кадастрових номерів.

Отримати витяг можливо у письмовій або електронній формі. Для цього необхідно звернутися до державного кадастрового реєстратора, адміністратора ЦНАП, або уповноваженої особи виконавчого органу місцевого самоврядування з наступними документами:

  1. Заявою (у паперовій або електронній формі) за формою, встановленою додатком 42 до Порядку ведення Державного земельного кадастру.

  2. Документом, що підтверджує оплату послуг за видачу витягу з Державного земельного кадастру, або довідки з узагальненою інформацією про землю (територію), або викопіювання з картографічної основи кадастру, кадастрової карти (плану), або завіреної копії документа з кадастру та витягу з нього (крім випадків, передбачених пунктом 165 Порядку).

  3. Документом, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви представником).

Для оформлення витягу в електронній формі, заявнику слід зайти на сайт Публічної кадастрової карти та пройти ідентифікацію особи з використанням електронного підпису. Оплата послуг з надання відомостей з кадастру здійснюється через електронні платіжні засоби, відповідно до законодавства.

Державний кадастровий реєстратор, адміністратор ЦНАП, або уповноважена особа місцевого самоврядування, протягом десяти робочих днів з моменту реєстрації заяви, надає витяг або мотивовану відмову в його видачі (у разі заяви про надання витягу про земельну ділянку - у день її подачі)."

Нові Старіші